Zoeken:

National Geographic en Oppo slaan handen ineen voor bijzondere fotoreportage in de Mojave-woestijn

Smartphonemerk OPPO is een nieuwe samenwerking met National Geographic aangegaan als storytelling-partner. De bekroonde fotograaf Keith Ladzinski heeft voor de nieuwe ‘Out of This World Colours’-campagne van OPPO de meest rijke en levendige landschappen op aarde vastgelegd met behulp hun nieuwste OPPO Find X3 Pro smartphone. Met deze smartphone als hoofdcamera trok hij naar de Californische Mojave-woestijn om daar een fotoreportage te maken van het futuristische landschap.

Ook professionele fotografen grijpen steeds vaker naar hun smartphone

Dat er steeds betere camera’s in onze smartphones zitten is geen geheim meer. Veel reizigers hebben daarom jaren geleden al afscheid genomen van een los cameratoestel. Maar ook professionele reisfotografen laten steeds vaker hun grote DSLR toestel of systeemcamera thuis. Niet alleen het gebruiksgemak en het gewicht spelen hierbij een belangrijke rol, ook de manier van fotograferen kan invloed op de beelden hebben. Met een smartphone kun je veel makkelijker (en op een intiemere manier) mensen in verre oorden portretteren, omdat het minder intimiderend overkomt dan een DSLR met een groot objectief. Bovendien wordt het steeds moeilijker om het verschil in fotokwaliteit nog met het blote oog te zien.

OPPO Find X3 Pro smartphone

Op het moment van schrijven heeft Oppo haar nieuwe OPPO Find X3 Pro smartphone op de markt gebracht, met misschien wel het meest complete pallet aan camera’s voor de veeleisende reisfotograaf. National Geographic fotograaf Keith Ladzinski ging de challenge aan en nam het nieuwe toestel een week in gebruik tijdens zijn ontdekkingsreis door de Mojave-woestijn. Een plek waar we ten tijden van deze Corona pandemie alleen maar van kunnen dromen.

De OPPO Find X3 Pro beschikt over maar liefst 5 camera’s, waarvan 2 camera’s met een 50 megapixel lens. Naast het maken van groothoekfoto’s in hoge resolutie, kun je met de telefotolens ook van een afstand fraaie beelden schieten. Extra speciaal is de microscoopcamera waarmee je objecten kunt fotograferen die met het blote oog vrijwel niet te zien zijn. Een unieke feature, waar ook fotograaf Keith Ladzinski gebruik van heeft gemaakt. Dankzij het innovatieve 10-bits kleurbeheersysteem komen de foto’s met 1 miljard kleuren extra tot leven, van camera tot scherm.

De Mojave-woestijn door de lens van Keith Ladzinski

Keith Ladzinski, National Geographic-fotograaf, zegt: “Het vastleggen van kleur en detail is een van de fundamenten van fotografie. Samenwerken met OPPO was een geweldige kans om nieuwe beeldinnovaties uit te proberen. We delen allebei een brandende passie voor het verkennen, creëren en ontdekken van unieke momenten en ervaringen. Het was een feest om de Mojave-woestijn te fotograferen met de OPPO Find X3 Pro 5G. Dankzij de RAW-beeldvormingsmogelijkheden kun je levendige details in landschappen vastleggen in maar liefst 1 miljard kleuren. Het resultaat is werkelijk verbluffend, ongelooflijk dat de beelden zijn geschoten met zo’n compact toestel binnen handbereik.’’

Met behulp van zowel de omgeving als de innovatieve quad-camera van de OPPO Find X3 Pro 5G slaagde Keith erin de sfeer en het mysterie van de locatie vast te leggen en een buitenaards resultaat te creëren. Dankzij de 10-bits kleurverwerking van het toestel kon Keith de levendige kleuren van de woestijn tot leven brengen in zowel foto’s als video’s.

Bovendien past de smartphone dankzij het compacte formaat in krappe ruimtes waar traditionele camera’s niet kunnen komen, wat leidt tot unieke opnamen waarbij de camera door kleine doorgangen beweegt. Keith gebruikte de smartphone in professionele opstellingen, voor brede opnames van landschappen of gedetailleerde, microscopische close-ups van texturen en natuurlijke zoutmineralen.

De ‘Out Of This World Colours’ campagne

De campagne ‘Out of This World Colours’ is op 12 april 2021 van start gegaan en zal een maand lang Keith’s fotografiereis presenteren aan de hand van een serie van foto’s, video’s en beelden achter de schermen. De campagne zal worden tentoongesteld via de (social media) kanalen van National Geographic en OPPO onder de noemer #OutOfThisWorldColours.

Ook wij gaan de aankomende weken de nieuwe OPPO Find X3 Pro voor jullie testen en trekken daarvoor (wat dichterbij huis) de weide wereld in. Benieuwd naar onze bevindingen en de beelden? Houd dan vooral ons Instagram kanaal in de gaten. Binnenkort volgt ook onze uitgebreide review!

Deel dit artikel
Denise van Rijswijk

Denise van Rijswijk is de founder van Inhetvliegtuig.nl. Ze houdt van luxe reizen, gastronomie, avontuur en cultuur snuiven. Daarnaast spaart ze fanatiek frequent flyer miles en is ze altijd op zoek naar de leukste adresjes. Van de beste restaurants tot de meest exclusieve design- en boutique hotels.



Lees meer

Deze artikelen vind je vast ook leuk

Extra reistip: Spaar Miles

Met deze creditcards spaar je automatisch Reward Miles voor upgrades en gratis vliegtickets

Amex Flying Blue

▪ 0,8 Miles per euro
▪ Kosten: €6,25 p.m.

➞ Bekijk alle voordelen

Amex Green Card

▪ 1 Miles per euro
▪ Kosten: €5,50 p.m.

➞ Bekijk alle voordelen

Amex Gold Card

▪ 1,2 Miles per euro
▪ Kosten: €16,50 p.m.

➞ Bekijk alle voordelen

Amex Platinum Card

▪ 1,5 Miles per euro
▪ Kosten: €58,50 p.m.

➞ Bekijk alle voordelen

Shop de look!

 

Vlieg je binnenkort naar een tropisch bestemming of ga je een stedentrip maken? Waar het vliegtuig ook landt, wij hebben alvast de leukste producten voor op je inpaklijstje verzameld. Stijlvolle items die niet in je koffer mogen ontbreken en altijd goed van pas komen. Met deze items op je vakantielijstje weet je zeker dat je travel outfit helemaal af is en je zonder zorgen op reis kunt.

 

Ga naar de shop